a Szembenézés Alapítvány (eladó) és – az eladó által üzemeltetett, valamint az eladó által használt, de harmadik fél által üzemeltetett értékesítési felületeken keresztül, eladó által kínált termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban – a terméket megvásárló vagy a szolgáltatást igénybe vevő (vásárló) között létrejövő adásvételi szerződéshez (ászf).
A vásárló által az eladóval közölt személyes adatok kezelésével kapcsolatos információkat az eladó Adatkezelési tájékoztatója tartalmazza:
https://www.szembenezes.hu/index.php?nav=privacy
Szembenézés Alapítvány
Székhely: 1112 Budapest, Igmándi utca 33.
Nyilvántartásba vevő szerv: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága (Fővárosi Bíróság)
Nyilvántartási szám: 01-01-0010452
Adószám: 18263594-1-43
https://www.szembenezes.hu
info@szembenezes.hu
+36 30 670 2091
Tárhely:
Websupport Magyarország Kft.
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18–22.
Cégjegyzékszám: 01-09-381419
Adószám: 25138205-2-41
https://www.websupport.hu
Jegyértékesítési rendszer (Funcode):
Ticketpro Hungary Kft.
Székhely: 1103 Budapest, Kazah utca 8.
Cégjegyzékszám: 01-09-948730
Adószám: 23008470-2-42
https://www.funcode.hu
Fizetési rendszer (SimplePay):
OTP Mobil Kft.
Székhely: 1143 Budapest, Hungária körút 17–19.
Cégjegyzékszám: 01-09-174466
Adószám: 24386106-2-42
https://www.simplepay.hu
Számlázási rendszer (Számlázz.hu):
KBOSS.hu Kft.
Székhely: 1031 Budapest, Záhony utca 7.
Cégjegyzékszám: 01-09-303201
Adószám: 13421739-2-41
https://www.szamlazz.hu
A szerződés az eladó és a vásárló között akkor jön létre, amikor a vásárló az eladó által kínált termék megvásárlására vagy szolgáltatás igénybevételére vonatkozó ajánlatát (megrendelés) az eladó elfogadja és – a megrendelés minden lényeges adatát (a vásárló nevét, címét, a termék vagy szolgáltatás megnevezését, egyéb paramétereit, árát és az egyéb költségeket) tartalmazó módon – vásárló számára visszaigazolja.
A szerződés nyelve magyar. A szerződés kizárólag elektronikus úton kerül tárolásra a szerződő felek között történő adatközlések rögzítésével.
A megrendelés menete:
A vásárló – az eladó értékesítési felületén –
Az eladó – a vásárló által megadott adatoknak megfelelően –
Az eladó a befogadott megrendelést, annak feldolgozása során felmerülő okból (készlet- vagy kapacitáshiány, tévesen feltüntetett ár vagy termékjellemző, helyszín- vagy időpontváltozás, egyéb objektív ok) elutasíthatja, ebben az esetben a szerződés nem jön létre.
A vásárlót a megkötött szerződés alapján (ingyenesen és költségmentesen kínált termék vagy szolgáltatás kivételével) fizetési kötelezettség terheli.
Az eladó a vásárló által közölt személyes adatok hitelességét nem ellenőrzi, a megrendelés során az online fizetési felületen megadott kártyaadatokat – az ott kezdeményezett pénzügyi tranzakció sikerességétől függetlenül – meg nem ismeri, nem kezeli.
A vásárló jogosult az általa a megrendelés során megadott adatokat a szerződéskötést követően is módosítani, azonban az ebből adódó esetleges többletköltségeket az eladó a vásárlóra háríthatja.
Az eladó a vásárló által megrendelt – a megrendelés visszaigazolásában szereplő paramétereknek megfelelő – terméket vagy a szolgáltatás igénybevételére jogosító igazolást, illetve az erről kiállított számlát a vállalt vagy jogszabályban előírt határidőn belül megküldi.
A vásárló az általa megrendelt – a megrendelés visszaigazolásában szereplő paramétereknek megfelelő – termék vagy szolgáltatás árát megfizeti.
Az eladó hibásan teljesít, ha a termék vagy a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek, illetve ha a termék nem rendelkezik az eladó által a vásárlónak adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Az eladó nem teljesít hibásan, ha a vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Amennyiben a vásárló a szerződéskötést követően a kiállított számlát, illetve a terméket vagy a szolgáltatás igénybevételére jogosító igazolást a szerződésben az eladó által vállalt határidőn belül nem kapja meg, illetve ha a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban hibás teljesítést tapasztal, panaszát elsődlegesen az eladó felé, annak bármely elérhetőségén jelezheti. Amennyiben a sérelmezett helyzetet ezúton nem sikerül kielégítően rendezni, panaszával a Panaszkezelés és vitarendezés fejezetben felsorolt szervekhez fordulhat.
Kellékszavatosság1:
Hibás teljesítés esetén a vásárló választása szerint
A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra történő áttérésével okozott költséget köteles az eladónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre az eladó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Termékszavatosság2:
A fogyasztó követelheti az eladótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.
Jótállás3:
Az eladó tartós fogyasztási cikket megvásárlásra nem kínál, jótállást nem vállal, jogszabály alapján jótállási kötelezettség nem terheli.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Az eladó által ingyenesen kínált termékekre és szolgáltatásokra vonatkozóan a vásárlót szavatossági jogok nem illetik meg.
A vásárló – bármely szavatossági jogának érvényesítése érdekében – az általa felfedezett hibát késedelem nélkül (fogyasztó esetén két hónapon belül) köteles az eladóval közölni. A fogyasztó által a teljesítést követő hat hónapon belül felfedezett hibát – amennyiben annak jellege azt nem zárja ki – már a teljesítés időpontjában meglévőnek kell vélelmezni. A kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított egy év (fogyasztói szerződés esetén két év), a termékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyt (fogyasztó) 14 napos határidőn belül indoklás nélküli elállási jog illeti meg, melynek kezdő időpontja
A fogyasztó megrendelését a szerződés megkötését megelőzően visszavonhatja, valamint elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási jogát nem gyakorolhatja
A fogyasztó elállási jogát – elektronikus vagy postai úton – írásban, igazolható módon a rendelkezésére álló határidő lejárta előtt, az eladó számára elküldött, elállási szándékára vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján gyakorolhatja, amely tartalmazza a szerződés azonosításához szükséges adatokat.
Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Szembenézés Alapítvány (1112 Budapest, Igmándi utca 33., info@szembenezes.hu)
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt:
Elállási joga gyakorlása esetén a fogyasztó köteles
Elállási jog gyakorlása esetén az eladó köteles
A Szembenézés Alapítvány nem részese valamely kereskedelmi gyakorlat vagy tevékenységi ágazat vonatkozásában létrejött magatartási kódexről szóló megállapodásnak, azonban elkötelezett a fogyasztókkal szembeni tisztességes kereskedelmi gyakorlat folytatása iránt.
Amennyiben az eladó által kínált termékekkel vagy szolgáltatásokkal, illetve az ezek adásvételével kapcsolatos szerződéssel, bizonylattal, tájékoztatással vagy ügyintézéssel kapcsolatban bármilyen jogsértést tapasztal vagy feltételez, kérjük, panaszával elsődlegesen az eladó Szembenézés Alapítványhoz forduljon a 1112 Budapest, Igmándi utca 33., az info@szembenezes.hu címek valamelyikén, vagy a +36 30 670 2091-es telefonszámon!
Ha a sérelmezett helyzetet nem sikerül kielégítően rendezni, magyarországi fogyasztóként a lakó- vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testületnél békéltető testületi eljárást, más EU-s tagállamban, Izlandon, Liechtensteinben vagy Norvégiában lakó fogyasztóként az Európai Fogyasztói Központnál panaszrendezési eljárást, vagy az eladó székhelye szerint illetékes Budai Központi Kerületi Bíróságnál polgári peres eljárást kezdeményezhet, valamint a Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztályánál fogyasztóvédelmi panasszal, illetve a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál közérdekű bejelentéssel élhet.
Budapesti Békéltető Testület
1016 Budapest, Krisztina körút 99.
https://bekeltet.bkik.hu
https://bekeltetes.hu
Európai Bizottság – Online vitarendezési platform
https://ec.europa.eu/consumers/odr
Budai Központi Kerületi Bíróság
1021 Budapest, Budakeszi út 51/B
https://fovarositorvenyszek.birosag.hu/jarasbirosagok/budai-kozponti-keruleti-birosag
Budapest Főváros Kormányhivatala – Fogyasztóvédelmi Főosztály
1051 Budapest, Sas utca 19.
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/szervezeti-egyseg/fogyasztovedelmi-foosztaly-2017
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
1054 Budapest, Széchenyi utca 2.
https://nav.gov.hu
Az eladó biztosítja az egyetemes postai szolgáltató (Magyar Posta Zrt.) által nyújtott postai szolgáltatás igénybevételének lehetőségét, annak mindenkori érvényes díjszabása szerint.5
csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve | bruttó 990 Ft/db | |
háznál történő kézbesítés esetén | 0–10 kg | bruttó 1990 Ft/db |
háznál történő kézbesítés esetén | 10–20 kg | bruttó 2990 Ft/db |
háznál történő kézbesítés esetén | 20–40 kg | bruttó 5990 Ft/db |
1, 2, 3 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről [Ptk.]
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1300005.tv
4 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor
5 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet a postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1200335.kor
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0100108.tv
2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről [Kertv.]
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0500164.tv
4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0900004.nfg
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300151.kor
2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról [Fttv.]
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0800047.tv
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről [Fgy. tv.]
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99700155.tv
Az Európai Parlament és a Tanács 2013/11/EU irányelve (2013. május 21.) a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről [Consumer ADR Directive]
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32013L0011
2016. évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról [Pp.]
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1600130.tv
2000. évi C. törvény a számvitelről [Számv. tv.]
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A0000100.tv
2007. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról [Áfa tv.]
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0700127.tv